Analyse van de leeromgeving wijst de weg

In een snel veranderende wereld waarin veel verschillende individuen met uiteenlopende behoeftes gelijke kansen moeten krijgen voor optimaal leren, worden er steeds hogere eisen gesteld aan de fysieke ruimtes van de school. Hoe ontwerpt u waardevolle leeromgevingen waar leerlingen zich kunnen ontplooien en concentreren en waar het schoolpersoneel in optimale omstandigheden kan werken?

Hebt u hulp nodig bij de inrichting van uw school?

Neem vandaag nog contact op

Dankzij onze jarenlange ervaring met de strategie voor leeromgevingen weten we dat grondig voorbereidend werk succes oplevert. De sleutel tot succes is uw unieke behoeften en werkpatronen in kaart brengen. Dit biedt u de mogelijkheid de beste en meest duurzame oplossing te bereiken. Zorgvuldig doordachte en goed geplande leeromgevingen die voldoen aan de behoeften van zowel de leerlingen als het schoolpersoneel zijn gunstig voor alles van focus en leren tot een gevoel van veiligheid en welzijn. Kortom, een goede en duurzame investering. Laat Kinnarps u helpen de beste leeromgeving en de beste werkplek te creëren!

1_BE.png

ANALYSE

Bepaal het eindresultaat

De Next Education® analyse van de behoeften legt de basis voor het ontwerp van uw leeromgevingen om leerlingen en schoolpersoneel zo goed mogelijk te ondersteunen.

2_BE.png

INTERIEUROPLOSSING

Van idee tot actie

Wij helpen u de resultaten van deze behoefteanalyse te vertalen naar een ontwerpconcept, indeling en tastbare tekening. Wij bekijken ergonomie, functionaliteit en duurzaamheid.

3_BE.png

UITVOERING

Introductie van de mogelijkheden

Via ons eigen efficiënte logistieke en leveringssysteem leveren en installeren we alles volledig volgens tekening. Wij helpen u omgevingen, meubilair, ergonomie en werkmethoden te introduceren en te integreren, zodat iedereen er de mogelijkheden van inziet.

4_BE.png

FOLLOW-UP

Weten is beter dan raden

Op basis van de analyse van uw behoeftes kunt u vervolgens voortdurend opvolgen hoe uw leeromgevingen werken en vaststellen of uw behoeften zijn veranderd.

Next Education® leeromgeving analyse

Onze Next Education® analyse helpt u waardevolle kennis en gegevens te verzamelen voordat u uw nieuwe leeromgevingen ontwerpt. Met speciaal ontwikkelde hulpmiddelen begeleiden onze ervaren leeromgevingstrategen het management en de besluitvormers om de visie, doelen en de omkadering van het project vorm te geven. Vervolgens helpen ze u via workshops, presentaties en een online enquête behoeften en werkpatronen in kaart te brengen en medewerkers op een goed doordachte manier te betrekken. We denken altijd vooruit en inspireren u open te staan voor nieuwe ideeën over hoe uw school kan worden gebruikt om uw dagelijkse activiteiten optimaal te ondersteunen. Dat vergt inspanningen van u op het vlak van tijd, planning, veranderingen onder leiding van het management en betrokkenheid van medewerkers/leerlingen. De analyse biedt u feiten, degelijke inzichten en een kwalitatieve basis voor hoe uw leeromgeving kan worden ontworpen om zo goed mogelijk te voldoen aan uw behoeften.

Dit krijgt u met Next Education®

Analyse van de situatie

• Beoordeling van hoe goed uw bestaande ruimtes leerlingen en medewerkers ondersteunen op basis van:

   - Veiligheid en focus
   - Samenwerking
   - Gezondheid en welzijn
   - Akoestiek, licht- en luchtkwaliteit
   - Werkmethodes en leersituaties

Hulp bij het
veranderingstraject

• Perspectief van het management

• Perspectieven medewerkers en leerlingen

• Betrokkenheid en introductie

• Aanbevelingen over de fysieke omgeving in verband met verschillende activiteiten

Ruimteplanning

• Soort van ruimtes

• Aantal ruimtes

• Wat elke ruimte bevat

• m² per ruimte en totale oppervlakte

Belangrijkste analyseactiviteiten

Visie en
doelstellingen

progress-01.png

MANAGEMENT/BESLUITNEMERS

  1. 1. Opstartvergadering
  2. 2. Presentatie Leeromgevingen voor veiligheid en focus
  3. 3. Workshop rond visie, doelen en strategie
  4. 4. Omkadering
  5. 5. Projectplan en tijdschema
  6. 6. Budget

Inventarisatie en
betrokkenheid

progress-02.png

PERSONEEL/REFERENTIEGROEP

  1. 1. Presentatie Leeromgevingen voor veiligheid en focus
  2. 2. Informatie en betrokkenheid
  3. 3. In kaart brengen van werkmethoden en behoeften
  4. 4. Workshops
  5. 5. Interviews
  6. 6. Studies van inspirerende omgevingen
  7. 7. Online enquête

Resultaten en
aanbevelingen

progress-03.png

MANAGEMENT/BESLUITNEMERS

  1. 1. Beoordeling van het resultatenrapport
  2. 2. Beslissing over volgende stappen
  3. 3. Aanbevelingen over de fysieke ruimtes die gekoppeld zijn aan verschillende activiteiten
  4. 4. Ruimteplanning
  5. 5. Aanbevelingen voor de indeling
  6. 6. Kwalitatieve basis voor de selectie van plannen en interieurdesign

Vragen die u moet overwegen bij het ontwerpen van schoolomgevingen

• Ondersteunen de leeromgevingen een gevoel van veiligheid en een focus op leren?

• Stimuleren de leeromgevingen samenwerking?

• Bevorderen onze ruimtes de gezondheid en het welzijn van de leerlingen en het schoolpersoneel?

• Hoe ervaren we akoestiek, licht- en luchtkwaliteit?

• Is de school ontworpen voor onze manier van werken en verschillende leersituaties?